,

sobota, 3 sierpnia 2013

Kolastyna. Emulsja do opalania SPF 10

Witajcie!

Dziś Wam przedstawię moją ulubioną emulsję do opalania. Zawsze do niej wracam, a jej zapach kojarzy mi się z dzieciństwem - moja rodzina używa jej od zawsze :)


Co mówi o niej producent? 



Sposób użycia: Rozprowadzić obficie i równomiernie na skórze około 30 minut przed wyjściem na słońce. Stosować kilkakrotnie w czasie opalania, szczególnie po kąpieli lub wytarciu skóry ręcznikiem. Chronić niemowlęta i dzici przed bezpośrednią ekspozycją słoneczną. Szczególnie chronić Wrażliwe miejsca takie jak uszy, twarz, kark i dekolt. Unikać bezpośredniej ekspozycji słonecznej w godzinach 11:00-15:00. Dostosowac poziom zabezpieczenia (wartość SPF)do nasłonecznienia oraz fototypu skóry. Produkty ochrony przeciwsłonecznej nie zapewniają 100% ochrony przed promieniowaniem UV. Testowany dermatologicznie.

Skład:

Aqua - woda
Paraffinum Liquid - parafina ciekła. Ma działanie ochronne.
Octocrylene - oktokrylen, filtr UVB
Cetearyl Alkohol - alkohol cetearylowy. Działa ochronnie i zmiękczająco na skórę. Składnik konsystencjotwórczy.
Glycerin - gliceryna, działa nawilżająco.
Isopropyl Palmitate - emolient, zagęstnik
Dibutyl Adipate - emolient tłusty
Dimethicone - silikon zmywalny wodą. Nadaje skórze efekt gładkości.
Butyl Methoxydibenzoylmethane - filtr UV
Ceteareth-20 - emulgator
Butyrospermum Parkii - masło shea
Parfum - zapach
Sodium Polyacrylate - Poliakrylan sodu. Organiczny związek chemiczny, polimer kwasu akrylowego w postaci soli sodowej, charakteryzujący się zdolnością do wiązania znacznych ilości wody, do kilkuset razy więcej, niż wynosi jego masa.
Soluble Collagen - Kolagen hydrolizowany. Aktywny składnik preparatów kosmetycznych spełnia funkcję naturalnego środka nawilżającego skórę, jednocześnie mając istotny wpływ na jej ochronę przed procesami starzenia się.
Glycogen - działa nawilżająco, zmiękczająco i wygładzająco
Hydrolized Elastin - hydrolizat elastyny. Odpowiedzialna za utrzymywanie wody w naskórku.
Disodium EDTA - sekwestrant, tworzy związki chemiczne z jonami metali, dzięki czemu zapobiega ewentualnym niekorzystnym reakcjom chemicznym, jakie mogły by przebiegać z udziałem tych jonów. Zwiększa stabilność kosmetyku.
Xantan gum - guma ksantanowa, zagęstnik. Ma również działanie nawilżające.
Tocopherol - witamina E. Tzw. ,,witamina młodości". Ma działanie przeciwrodnikowe, przeciwstarzeniowe.
Lioleic Acid - nienasycony kwas tłuszczowy
Biotin - bityna. witamina B7. Działą nawilżająco i ochronnie na skórę.
Citric Acid - kwas cytrynowy. Reguluje pH produktu
Phenoxyetanol - konserwant
DMDM hydantion - konserwant
Methylparaben - konserwant
Propylparaben - konserwant
Coumarin - składnik kompozycji zapachowych
Eugenol - składnik kompozycji zapachowych

Pojemność: 200 ml.
Dostępność: Rossmann, Natura
Cena: ok 15 zł.
Moja opinia: Emulsję dorwałam w Biedronce, gdy była na przecenie. Zapłaciłam za nią 9,99 zł. Dla mnie jest to idealny kosmetyk oraz niezbędny - uwielbiam leżeć całymi dniami plackiem na słońcu. Rewelacyjnie nawilża skórę, pozostawiając na niej delikatny film ochronny. Nigdy się z nią jeszcze nie poparzyłam (oczywiście dobierałam ochronę SPF do mojej opalenizny.) Kremik szybko się wchłania i pozostawia przepiękny zapach na skórze, który wręcz ubóstwiam! Zdarza mi się nieraz otworzyć buteleczkę po to, by ją tylko powąchać. Lubię ją również używać jak zwyczajny balsam. Jego kosystencja (a'la mleczko) jest w sam raz. Ani nie za gęsta ani nie za rzadka. Póki co, nie spotkałam się z lepszą emulsją do opalania :)

Znacie kosmetyki Kolastyna? :)



3 komentarze :

  1. ja w tym sezonie niestety nie mam kiedy się opalać:/

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam ją kiedyś ;-) aktualnie mam Ziaję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kosmetyki do opalania Kolastyny też kojarzą mi się z dzieciństwem. Pamiętam, że firma ta miała kiedyś jakiś super ekstra żel chłodzący z drobinkami :D Teraz przerzuciłam się na inną firmę ;)
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad ;)

Z każdego komentarza cieszę się jak dziecko! :)
Podoba Ci się mój blog? Zapraszam do obserwowania :)