,

niedziela, 28 kwietnia 2013

Pielęgnacja moich włosów - aktualizacja

zdj. pochodzi z internetu
Parę osób prosiło mnie, abym przedstawiła aktualizację pielęgnacji swoich włosów, więc proszę bardzo :)

Mycie: szampon Natura Siberica - bardzo polubiłam te szampony, bez względu an wersję. Teraz akurat używam wersji do włosów suchych - ochrona i odżywienie klik. Co parę tygodni używam do głębszego oczyszczenia szamponu Malwa-Pollena z czarną rzepą klik

Odżywka do spłukiwania:  aktualnie używam wycofanej już odzywki Timotei Organics Delight Health&Shine - odżywka do włosów normalnych. Szczerze mówiąc, to jakoś mocno nie żałuję, że ją wycofują, ale fajnie, że mogłam ją wypróbować (krzywdy mi nie robi, ale i nie olśniewa). nieraz ją zastępuję odżywką Eco Hysteria Mega Odżywienie klik - recenzja jej niebawem. Do odżywek teraz dodaję chętniej humektanty - pantenol, keratyna.

Odżywka bez spłukiwania:  tu od długiego czasu nie zdradzam odzywki Joanna Naturia z Lnem i Rumiankiem klik Bardzo ją lubię - jest delikatna i nie obciąża mi włosów.

Stylizacja: Pierwsze co nakładam, to płukanka lniana - czyli dokładnie taki sam przepis jak na żel lniany, tylko po ugotowaniu rozcieńczany do konsystencji rzadkiego kisielu klik. Czemu płukanka a nie żel? Żel mnie niestety obciąża. Gdy już ją nałożę, na to idzie troszkę żelu Bielenda z Czarną Rzepą i odrobinka żelu Joanna Mrożącego klik  (długo już posługuję się żelami do włosów, ale do tej pory mam nieraz problem z trafianiem z odpowiednią miarką naładowania tego rodzaju kosmetyków na włosy.)

A poza tym...

Olejowanie: niestety, teraz zdarza mi się rzadziej nakładanie oleju na włosy, średnio co drugie - trzecie mycie. Używam aktualnie do tego oleju jojoba klik Mogę go nakładać i nakładać - a moje włosy go wręcz chłoną :)
Balsamowanie - do tego używam balsamu do ciała Isana z Masłem kakaowym klik

Włosy myję dwa razy w tygodniu.

To chyba wszystko na temat mojej pielęgnacji. Macie jakieś szczegółowe pytania? :) Planujecie zmianę pielęgnacji na okres letni?


Pozdrawiam Was serdecznie :)




19 komentarzy :

  1. ja najbardziej w pielęgnacji lubię kremowanie;D

    OdpowiedzUsuń
  2. ostatnio przykładałam małą wagę do włosów ;/ muszę zacząc olejowanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoje piękne loki to trwała czy masz takie z natury?

    OdpowiedzUsuń
  4. zazdroszcze...mycie wlosow dwa razy w tyg u mnie skonczyloby sie mega tluszczem.

    zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  5. u mnie balsamowanie włosów nie sprawdziło się

    OdpowiedzUsuń
  6. również balsamuję włosy Isaną :

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja planuję trochę zmniejszyć teraz liczbę silikonów, które nakładałam na włosy. Latem tak bardzo ich nie potrzebują.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie masz bujne loki!

    Muszę spróbować tych syberyjskich kosmetyków w końcu...

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj , też byłam wsród tych osób które prosiły o to byś napisała o pielęgnacji swoich włosów , ja mam prawie takie włosy jak Ty , tylko nieco krótsze i obwód kucyka 6,5 , więc o wiele cieńsze niż twoje ,ale taki sam skręt tak samo mocny , tyle ze twoje loczki są loczkami a moje to czasem siano totalne bardzo się puszą niestety , chciałam zapytać jeszcze tylko czy jakieś sposoby zagęszczenia włosów stosowałaś ? czy zawsze miałaś takie gęste włosy ? bardzo proszę o odpowiedź będę niezmiernie wdzięczna pozdrawiam Aga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :) Nigdy nie zagęszczałam z premedytacją, ale sporo nowych włosów miałam po piciu drożdży, wcierce Jantar - ogólnie po produktach, mających na celu przyspieszyć porost włosów :)

      Usuń
  10. Keratyna to nie humekant:) Chyba że to był jakiś skrót myślowy w zdaniu:)

    Też uwielbiam tą odżywkę bez spłukiwania:) I chyba czas przestawić się na lżejszą pielęgnację:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Taka mała uwaga- keratyna to nie humektant a proteina.
    Poza tym- moja pielęgnacja wygląda inaczej, zdecydowanie. A co do tej odzywki Eco hysteria: polecasz? Bo właśnie mam zamiar robić zamówienie i się nad nią zastanawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. tez mam odzywke Timotei :) i jestem z niej narazie bardzo zadowolona,wydaje mi sie ze to zalsuga oleju kokosowego w skladzie,jesli ktos ma mozliwosc ja jeszcze kupic w promocyjnej cenie (w Rossmanie na tych puleczkach z promocjami) to warto sprobowac czy olej kokosowy nam sluzy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. tylko 2 razy w tygodniu? oj dobrze Ci !

    OdpowiedzUsuń
  14. twoje włosy są dopieszczone i małe odstawienie olejów nic im nie zrobi, gorzej ze mną. Miałam olej jojoba 2 lata temu i był świetny - prawdę mówiąc najlepszy jaki miałam. Chcę go kupić ponownie, ale waham się między nim a ze słodkich migdałów. Mogłabyś mi doradzić? Słodkie migdały będą chronić moje sianko przed wysychaniem, a tego mi teraz najbardziej brakuje. Nie wiem, co robić :(

    OdpowiedzUsuń
  15. twoje włosy są dopieszczone i małe odstawienie olejów nic im nie zrobi, gorzej ze mną. Miałam olej jojoba 2 lata temu i był świetny - prawdę mówiąc najlepszy jaki miałam. Chcę go kupić ponownie, ale waham się między nim a ze słodkich migdałów. Mogłabyś mi doradzić? Słodkie migdały będą chronić moje sianko przed wysychaniem, a tego mi teraz najbardziej brakuje. Nie wiem, co robić :(
    PS. Mieszasz czasem oleje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ten ze słodkich migdałów już kiedyś miałaś? :) Naprawdę, ciężko mi Tobie doradzić. Jeśli jojoba odpowiadał Ci 2 lata temu, to nie wiadomo jak teraz na niego zareagują. Mogą wręcz odwrotnie, ale wcale nie muszą. Może kup dwa malutkie opakowania obu olei i wypróbuj :) W razie czego wetrzesz w ciałko i nic się nie zmarnuje :)

      Usuń
    2. Wielkie dzięki :)

      Usuń

Zostaw po sobie ślad ;)

Z każdego komentarza cieszę się jak dziecko! :)
Podoba Ci się mój blog? Zapraszam do obserwowania :)