,

sobota, 16 lutego 2013

Nowy skład odżywki Jantar! Analiza i porównanie.

Ostatnio zamówiłam na DOZie Jantar - odzywkę do włosów i skóry głowy. 
Od razu przykuł moją uwagę nowy opis z tyłu kartonika. Pomyślałam: Hm...ciekawe czy skład się zmieniał... ?




Co nowego zawiera odżywka, wg producenta:

    Trichogen
Polyplant Hair - Botaniczny kompleks ekstraktów z Arniki, korzenia Łopianu, Rukwii wodnej, Nagietka, Nasturcji, Bluszczu, skórki Cytryny, Rumianku, pączków Sosny, Rozmarynu, Jasnoty białej i Szałwii w medium: Glikol Propylenowy/Woda (80:20). Proporcje roślin do ekstraktu 1:2.
Aplikacja: kombinacja ekstraktów z powyższych roślin jest przeznaczona szczególnie do pielęgnacji włosów słabych i wypadających (dzięki substancjom aktywnym znajdującym się w arnice, rozmarynie, skórce cytryny, bluszczu i nasturcji), do włosów tłustych z problemem łojotokowym skóry głowy (rozmaryn, rumianek, szałwia, sosna, łopian, skórka cytryny, nagietek i jasnota biała). (wszystko to było w poprzednim składzie, jedak dopiero producent dodał o tym informacje na opakowaniu)


W odżywce pozmieniała się troszkę kolejność składników ale i parę dodano (podkreśliłam je na czarno):


Lamium Album (White Nettle) Extract - Ekstrakt z liści i kwiatów Jasnoty białej
PEG-20 - emulgator
Glyceryl Laurate - stabilizator
Zinc PCA - utrzymuje wilgoć
Acrylates/C10-30 Alkyl Crosspolymer - wpływa na konsystencję produktu
Methylchloroisothiazolinone, Methylisothiazolinone, DMDM-Hydantion - konserwanty
Hexyl Cinnamal - składnik kompozycji zapachowej


A co zabrano:

Disodium Cystinyl Disuccinate
Carbomer - substancja zagęszczająca, stabilizator
2-Bromo-2-Nitropropane-1,3-Diol - konserwant,
Methyldibomo Glutaronitrile - konserwant,
Dipropylene Glycol - substancja rozpuszczająca, stosowany głównie jako substytut gliceryny,

link do poprzedniej wersji odżywki: klik

Skład  zmienił się pod wzgędem drugorzędnych składników, tj. konserwantów i innych substancji nie-aktywnych. 


Patrząc na płyn, zauważam, że ,,nowa" wersja jest bardziej mętna od swojej poprzedniczki.
Miejmy tylko nadzieję, że stężenia nie są niższe niż wcześniej i, że działa równie dobrze :)




Pozdrawiam Was :)




23 komentarze :

  1. jeszcze nie miałam ani jednej wersji tej odżywki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam stary skład, teraz mam nowy ale jakoś nie widze szczególnie różnicy. Zobacze po dłuższym stosowaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. dziękuje za wpis :)
    ostatnio właśnie jak kupowałam Jantar dostałam w troche zmienionym opakowaniu, aczkolwiek na pierwszy rzut oka nie różniącym sie od starej wersji - teraz już wiem, że skład się zmienił

    OdpowiedzUsuń
  4. Brr jak ja nie lubię jak mieszają w składach dobrych kosmetyków;|

    OdpowiedzUsuń
  5. Też nie miałam żadnej z wersji, bo przy ostatnim zamówieniu nie było jej na dozie. Ciekawa jestem czy nowy skład zadziała lepiej czy gorzej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. oj żeby się tylko na tym nie przejechali, przecież nie zmienia się czegoś co jest świetne;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze, że napisałaś ten post- ja posiadam jeszcze tą starą wersję, ale jak mi się skończy to kupię nową. Ciekawa jestem czy odżywka nadal działa tak samo... Oby! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też posiadam jeszcze tą starą wersję i mam zamiar w niedalekiej przyszłości kupić sobie nową. Mam nadzieję, że odżywka nadal będzie działać tak samo:)

      Usuń
  8. jak widzę słowo jantar to mi się skóra na głowie jeży;D

    OdpowiedzUsuń
  9. parę dni temu kupiłam Jantar, niestety opakowanie już wyrzuciłam i nie wiem, jaką mam wersję :(

    OdpowiedzUsuń
  10. zmienić to by mogli dozownik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam się :P

      a co do posta, to celne spostrzeżenia, Pani Detektyw :)

      Usuń
  11. ciekawe ;)
    ale jesteś spostrzegawcza ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiem że post jest już z przeszłości, ale Calendula Officinalis Extract znajduje się w składzie, nie usuneli go tylko zmienili kolejność. Zaczyna się na końcu 7 linijki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No racja ;) coś mi umknęło :) Dziękuję za zauważenie błędu :) I już szybko poprawiam ;)

      Usuń
  13. Ja miałam problem z "wydobyciem" tej odżywki z butelki na rękę/głowę. Chlapało wszędzie tylko nie tam, gdzie powinno. Za mała dziurka, za gęsta odżywka. Też tak macie? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ;) ja wyjmuje ten plastikowy pypeć i aplikuje produkt opuszkami palców (ale tym sposobem niestety można zmarnować dużą część produktu) albo przelewam do flaszki z atomizerem.

      Usuń
    2. Ja wlewam jantar do pustej kapsolki po Radicalu Farmony z dozownikiem.

      Usuń
  14. Czy mozna go przelac o plastikowej buteleczki z atomizerem?? czy to jakos zle wplywa na odzywke??

    OdpowiedzUsuń
  15. Po jantarze ze starym składem miałam naprawdę duży wysyp baby hair, po tym nowym niestety już tego nie doświadczam,zawsze muszą coś zepsuć :((

    OdpowiedzUsuń
  16. Miałam nową wersję, wyłącznie. Nie mogę narzekać na jakiekolwiek skutki uboczne ale równocześnie też nie zauważyłam spektakularnych efektów. Za to włosy bardzo zagęściły mi się po Rzepie Joanny i po Eliksirze z Gp. Ten drugi kupiłam już ponownie po zużyci pierwszej butli.

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad ;)

Z każdego komentarza cieszę się jak dziecko! :)
Podoba Ci się mój blog? Zapraszam do obserwowania :)