,

środa, 6 lutego 2013

Ciekawostki na temat włosów


Przedstawię Wam  ciekawostki na temat włosów znalezione w internecie:


  • człowiek ma przeciętnie od 85000 do 14000 włosów
  • każdy włos ma swój gruczoł łojowy i mięsień przywłosowy, włókno mięśniowe gładkie 
  • przyczepione przy mieszku włosowym, które kontroluje ustawienie włosa
  • tak jak i przyroda rozkwita latem i wiosną, tak i włosy rosną szybciej w tym okresie (pocieszenie dla tych, którym teraz wolniej rosną ;))
  • czas przeżycia włosów na głowie wynosi od dwóch do siedmiu lat
  • włosy kobiet żyją nawet 10 lat, a następnie się odnawiają, natomiast męskie żyją tylko 3 lata
  • 1 % naszych włosów znajduje się w fazie wypadania. Tracimy je między innymi podczas czesania i mycia
  • im jesteśmy starsi, tym włosy rosną wolniej
  •  2 — 3 razy w roku następuje okres, w którym włosy znacznie się wydłużają, następnie rosną w swym normalnym tempie
  • blondyni mają najwięcej włosów, które są najcieńsze, bruneci znajdują się w środku stawki, a osoby z rudymi czuprynami mają ich najmniej, chociaż ich włosy są najgrubsze
  • obcinanie włosów nie wpływa na ich szybszy wzrost
  • to jaki kolor będziemy mieli, zostaje ustalone w czasie okresu dojrzewania. Ciekawostką jest to, że na to bardzo duży wpływ mają gruczoły płciowe. Sprawa jest dość prosta. Ciemniejsze włosy to wynik większej ilości testosteronu w organizmie. To jednak nie wszystkie czynniki wpływające na podstawowy kolor włosów. Otóż, istotna jest także rasa. Im bliżej Morza Śródziemnego tym ciemniejsza barwa fryzury. Z kolei na północ Europy, przeważają osoby o jasnych włosach. W niektórych przypadkach, specyficzna barwa może być też wyznacznikiem pewnej odmienności. Kojarzycie na pewno albinosów?
  • Naukowcy mówią nawet o 50 różnych odcieniach włosów. Z czego najbardziej przez nas rozpoznawalnych jest 5. Są to odpowiednio: czarny, brązowy, rudy, blond, oraz popielaty. Te trzy pozostałe, to tak zwane mieszanki. Mowa tutaj między innymi o szatynach. Podobnie sytuacja ma się z kimś kto ma blond-rude włosy. 
  • zależność długości włosów, od rasy - najdłuższe włosy są u rasy mongoidalnej. Europejczycy stoją tutaj na drugim miejscu. U nas najbardziej charakterystyczne są włosy długości średniej. Najgorzej pod tym względem stoją przedstawiciele rasy czarnej. Również wraz z wiekiem zmienia się długość włosów. Długość kobiecych włosów może dochodzić nawet do 150 centymetrów (!).
Źródło: http://fryzjerkawmelbourne.com/ciekawostki-o-wlosach

Dowiedzieliście się czegoś nowego? :)

Miłegi dnia Wam życzę! :)



14 komentarzy :

  1. kilka faktów już znałam, ale kilka jest bardzo ciekawych, o których nie miałam wcześniej pojęcia ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. przyznam , że z tego wpisu dowiedziałam się dość sporo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. muszę powiedzieć, że kilka ciekawostek mnie zaskoczyło, dobrze wiedzieć ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Duzo nowych ciekawostek:) Super post:)
    ,,2 — 3 razy w roku następuje okres, w którym włosy znacznie się wydłużają, następnie rosną w swym normalnym tempie'' ciekawe kiedy u mnie to nastąpi ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ciekawe, nie wiedziałam o paru rzeczach:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przy mojej objętości to mam pewnie tę dolną granicę ilości :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Ci sę wydaje :) Kręcone włosy same z siebie dodają objętości :)

      Usuń
  7. Z jakiego źródła masz wspomniane wyżej informacje? W poście nie napisałaś nic o tym, a wypadałoby podać. Ktoś może Ci z tego tytułu narobić niepotrzebnie kłopotów.
    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  8. ja pamiętam że moja mama koniecznie mi kazałą włosy ścinać, żeby szybciej rosły:D a najlepsze jest to że ona nadal w to wierzy xd

    OdpowiedzUsuń
  9. wszyscy zawsze mówią, żeby podcinać, bo będą szybciej rosły. A to zonk :D Ja tam podcinam co pół albo co rok :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jako mała dziewczynka miałam śliczne, blond włoski. Potem niestety zrobiły się bardziej brązowe nad czym ubolewam ;( Ale teraz i tak się farbuję na blond :) I są baaardzo cieniutkie, ale dużo ich jest :D
    Ogólnie wydaje mi się, że moje włosy już nie rosną, tylko się zatrzymały w miejscu... :(( Czy to możliwe?

    Pozdrawiam! :P

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad ;)

Z każdego komentarza cieszę się jak dziecko! :)
Podoba Ci się mój blog? Zapraszam do obserwowania :)