,

czwartek, 9 sierpnia 2012

Żel aloesowy - moja receptura

Dziś Wam przedstawię mój przepis na żel aloesowy. Jest on banalnie prosty.


Składniki:


  • sok aloesowy
  • woda
  • guma ksantanowa
opcjonalnie:



  • d-pantenol
  • gliceryna





Przygotowanie:



Sok aloesowy mieszam z wodą. Ja mam sok 10-krotnie zagęszczony  z ZSK klik, więc dodaję do jednej części  przynajmniej 9 części wody. Opcjonalnie można dodać inne substancje nawilżające, np.: d-pantenol. glicerynę (do 5%). Gdy wszystko wymieszam, dodaję stopniowo, na czubku noża gumę ksantanową w celu zagęszczenia mikstury. Dzięki niej powstaje konsystencja galaretki





Do czego używać:


Jako:
  • żel do włosów
  • żel na poparzenia
  • żel nawilżający na suche części ciała
Lubicie żele aloesowe? :)

Ostatnio mam bardzo słabe połączenie z internetem więc do poniedziałku będę rzadziej dodawać posty :(  Bardzo ciężko mi wchodzić na Wasze blogi , ale w następnym tygodniu nadrobię wszystkie zaległości :)




Miłego dnia Wam życzę! :)




15 komentarzy :

  1. żel aloesowy to zbawienie dla.. wszystkiego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. od jakiegoś czasu chcę kupić żel aloesowy z gorvity, ale zawsze przy składaniu zamówienia na dozie wyrzucam go z koszyka :) niedługo na zsk zamówię aloes zatężony i może sama sobie zrobię taki żel :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nigdy nie stosowałam,chyba czas to zmienić

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie proste przygotowanie :)
    Dzisiaj kupiłam sok z aloesu i będę stosowała w formie mgiełki do włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja kiedyś samym aloesem nacierałam twarz, ale to jakaś masakra była

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo jeszcze nigdy czegoś takiego nie używałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie miałam okazji próbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. kocham aloes, jak wycisnę coś z mojego kwiatuszka, to zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mi bu sie pewnie nie chcialo robic ;) ale chce sobie kupic gotowy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ja mam dużo aloesu... na parapecie ;)
    czasem nakładam na włosy, świetny jest ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzmacnia wlosy ! bo mi wypadaja

      Usuń
  11. Ja lubię, kupuje gotowy w aptece doz, przyznam, że już się uzależniłam od niego;)

    OdpowiedzUsuń
  12. nie używam, żelu do włosów, ale "przepis" jest bardzo ciekawy :)
    +obserwuję i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie miałam okazji spróbować ;/ Lecz prostota przepisu zachęca to spróbowania ;)

    +dodaję :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad ;)

Z każdego komentarza cieszę się jak dziecko! :)
Podoba Ci się mój blog? Zapraszam do obserwowania :)