,

wtorek, 3 lipca 2012

Olej kokosowy

Od producenta:
Nierafinowany olej kokosowy uzyskiwany w wyniku tłoczenia na zimno kopry "Cocos nucifera L." o przyjemnym, kokosowym zapachu.
Zawiera głównie nasycone kwasy tłuszczowe (90%), a z uwagi na bardzo wysoką proporcję kwasu laurynowego (44-55%) jest olejem o doskonałych właściwościach pielęgnujących suche, zniszczone i łamliwe włosy. 
Kwas laurynowy wykazuje wysokie powinowactwo wobec proteinowych struktur włosa. Dzięki niskiej masie cząsteczkowej wnika głęboko i wbudowuje się w naskórek włosów, powodując w efekcie ich intensywną regenerację, wzrost nawilżenia i elastyczności.
W wyniku wygładzenia powierzchni włosów ułatwione zostaje rozczesywanie oraz unika się nadmiernego ich tarcia przy czesaniu. W ten sposób chroni się włosy przed postępującymi uszkodzeniami łusek i nie dopuszcza do rozdwajania końcówek
Olej kokosowy nałożony w formie odżywki przed umyciem głowy chroni włosy przed działaniem detergentowych środków myjących.
Olej kokosowy stosowany jest ponadto jako emolient w kremach dla bardzo suchej i pękającej skóry oraz z neurodermitis.
Substancje aktywne: nasycone i nienasycone kwasy tłuszczowe: laurynowy, mirystynowy, palmitynowy, kaprylowy, kaprynowy

Aplikacjaodżywki i maseczki do włosów; mydła; preparaty nawilżające do twarzy, mleczka i masła do ciała.
HLB: 8
Temperatura topnienia: 25 st. C
Sugerowane stężenie: 5-100% w preparatach do pielęgnacji włosów; 0.5% - 5% w preparatach do pielęgnacji twarzy i ciała.
Ciężar właściwy: 0,918 g/ml - po podgrzaniu w letniej kąpieli wodnej.
Rozpuszczalnośćw tłuszczach
Przechowywanie: w lodówce, w szczelnie zamkniętym opakowaniu. Chronić przed dostępem bezpośredniego światła, powietrza i wilgoci.


Dostępność: mazidla klik , ZSK klik , e-naturalne klik , sklepy ze zdrowa żywnością, allegro
Pojemność: 50-500g
Cena:  7-50 zł ( w zależności od pojemności i producenta)

Moja opinia:
Olejek idealnie sprawdza się na suchej skórze. Szybko wsiąka, nie pozostawiając tłustej warstwy, tylko delikatny cienki film. Skóra szybko odzyskuje nawilżenie i elastyczność. Na moich włosach jest neutralny, ani nie puszy ani nie wygładza, jednak zależne jest to od porowatości włosów (wysokoporowate puszy, natomiast niskoporowate wygładza), moje chyba mają porowatość średnią. Przed użyciem na włosy należy go troszkę ogrzać, np. włożyć słoiczek z nim doszklankiz  ciepłą wodą, by się roztopił; na skórze sam się topi, więc nie ma tej potrzeby.


Znacie ten olejek? :)

Miłego dnia! :) 

10 komentarzy :

  1. Znam tylko ze słyszenia, ale nie miałam jeszcze okazji go testować. Już drugi miesiąc robię zamówienie z ZSK i jakoś zawsze mam ważniejsze wydatki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam olej kokosowy- jest wielofunkcyjny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja używam do włosów, do ciała chyba bym nie mogła ma zbyt intensywny zapach jak dla mnie:P trochę by mnie męczył.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W moim ciężko się wczuć w jego zapach :)

      Usuń
  4. Lubię kokosowe kos,etyki ze względu na ich zapach, ale nie mam tego olejku. Może kiedyś się skuszę :>.
    Dziękuję za odwiedziny :))

    OdpowiedzUsuń
  5. już 2 rozdział na http://closedindreams.blogspot.com

    a przy okazji w wolnym czasie zajrzałabyś na http://hard-bland-sensitive.blogspot.com/ - prowadzę go z przyjaciółkami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. używałam ale nie przypadł mi do gustu , bardzo puszył mi włosy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli najwyraźniej masz wysoką porowatość :)

      Usuń

Zostaw po sobie ślad ;)

Z każdego komentarza cieszę się jak dziecko! :)
Podoba Ci się mój blog? Zapraszam do obserwowania :)