,

czwartek, 5 lipca 2012

L-cysteina

Cześć!

Dziś o brzydko pachnącym półprodukcie :D
O produkcie:
Naturalna L-cysteina w postaci wolnej zasady.

INCI Cysteine

Postać

Biały, drobny proszek o widocznej strukturze krystalicznej i charakterystycznym zapachu. Cysteina jest dobrze rozpuszczalna w wodzie.

Gęstość nasypowa 0.63 g / 1 ml

Oferowany aminokwas nie zawiera żadnych dodatków - zawiera 99.84% cysteiny i spełnia normy dla surowców farmaceutycznych.

Zastosowanie

Cysteina w formie wolnej zasady znajduje zastosowanie szczególnie w produktach do pielęgnacji włosów i paznokci. Preferowane stężenie w kosmetykach do włosów do 4% (na 50 ml kosmetyku należy dodać do 2 g - około 3 ml krystalicznej).

W preparatach do pielęgnacji skóry zalecamy stosować w stężeniu do 1% (na 50 ml kosmetyku należy dodać około 0.6 ml krystalicznej cysteiny). Cysteina nie jest wrażliwa na temperaturę.

Działanie

Cysteina jest jednym z dwudziestu podstawowych aminokwasów, należy do grupy aminokwasów endogennych (syntetyzowanych przez człowieka). Cechą charakterystyczną cysteiny, decydującą o jej unikalnych właściwościach, jest posiadanie grupy SH (tiolowej - jest to aminokwas siarkowy). Dwie cysteiny (także w łańcuchu białkowym) mogą tworzyć połączenie disulfidowe (mostek siarczkowy) co znacząco wpływa na trzeciorzędową strukturę białka oraz na biologiczne działanie danego białka.
Cysteina w kosmetykach:
posiada działanie regenerujące - uczestniczy w procesach odżywiania i odnowy komórek, ze względu na małą masę cząsteczkową jest łatwo wchłaniana;
odżywia, regeneruje i wzmacnia włosy, przywraca im połysk i zdrowy wygląd;
likwiduje stany zapalne skóry;
chroni przed szkodliwymi skutkami działania promieniowania UV;
jest związkiem o działaniu antyoksydacyjnym - sama cysteina wyłapuje wolne rodniki tlenowe a także jest surowcem do produkcji glutationu - specjalnego białka chroniącego komórki;
działa nawilżająco.


Przykładowa receptura: 
3g. (2 ml.) l-cysteiny + 50 ml. wody

Przechowywanie

W oryginalnych pojemnikach, chronić przed wilgocią, przechowywać w temperaturze pokojowej.

Dostępność: ZSK klik
Pojemność: 10 / 30 g.
Cena: 5,90 / 15,34 zł

Moja opinia: Nie dla mnie. Miałam po niej suche, szorstkie strąki! W ogóle nie chciały się układać. Być może przez to, że moje włosy nie przepadają za proteinami. Zapach jej po rozpuszczeniu może przerazić - siarka! :D ale dość szybko się ulatnia :)

Ogólnie słyszałam o niej dużo pozytywnych opinii, widocznie moje włosy są wybredne :)
Słyszeliście o tym składniku? A może Ktoś z Was używał? :)


4 komentarze :

  1. Mam w domu, ale jeszcze nie używałam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja słyszałam o niej , nawet chciałam zamówic , ale w ostatniej chwili się rozmysliłam ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. mam ją, ale jeszcze nie robiłam plukanki. Niedługo się za to wezmę ;)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad ;)

Z każdego komentarza cieszę się jak dziecko! :)
Podoba Ci się mój blog? Zapraszam do obserwowania :)