,

piątek, 6 lipca 2012

Jak wybrać suszarkę do włosów?


Jeśli rozważacie zakup nowej suszarki do włosów możecie  poczuć się zdezorientowane różnorodnością dostępnych na rynku modeli. Przedstawię Wam parę wskazówek, które (mam nadzieję) pomoga Wam w wyborze tej odpowiedniej.

Cena
Wybierając suszarkę nie warto sugerować się tylko i wyłącznie jej ceną. Wybór najtańszego typu może kosztować Cię znacznie więcej w przyszłości – skutkować zniszczeniem włosów, a nawet stanowić zagrożenie dla zdrowia.
Tani i prosty sprzęt jest odpowiedni jedynie dla osób z krótkimi włosami, sporadycznie korzystających z suszarki.

Bezpieczeństwo użytkowania
Priorytetowym wymogiem decydującym o wyborze suszarki powinno być bezpieczeństwo jej użytkowania. Czysty filtr zapewnia prawidłową i bezawaryjną pracę sprzętu, zatem polecamy suszarki oferujące łatwy dostęp do filtra i możliwość oczyszczania go pod bieżącą wodą.
Jeśli masz długie włosy konieczne jest zabezpieczenie kratki wentylacyjnej – przypadkowe zatkanie wlotu powietrza np. włosami, może skutkować przegrzaniem i uszkodzeniem suszarki.

Zakresy suszenia
Sprawdź, ile zakresów suszenia oferuje producent. Niektóre suszarki mają możliwość kombinacji ustawień, np. wolniejszy nadmuch przy wyższej temperaturze. Zdecydujcie, czy te funkcje okażą się dla Was przydatne.
Szczególnie polecana jest funkcja chłodnego nawiewu – chłodniejszy strumień powietrza utrwali ułożoną fryzurę i korzystnie wpłynie na stan Waszych włosów.

Akcesoria dodatkowe
Producenci suszarek często oferują dodatkowe akcesoria przydatne podczas układania włosów.
Zastanówcie się, które z nich są Wam potrzebne:

  • Nasadka koncentrująca – skupia strumień powietrza na niewielkim obszarze, ułatwiając dokładne i szybkie modelowanie fryzury
  • Dyfuzor – rozprasza strumień powietrza zwiększając objętość fryzury. Bolce (zęby) dyfuzora mogą być krótkie (suszenie włosów kręconych, zapobieganie „puszeniu się” fryzury), lub długie (uniesienie włosów u ich podstawy i powiększenie objętości fryzury)
  • Szczotka modelująca – ułatwia układanie włosów Upewnijcie się, czy akcesoria dołączone do suszarki są łatwe w montażu.

Moc
Im większa moc suszarki, tym więcej ciepła produkuje, i tym krócej Wasze włosy będą narażone na szkodliwe działanie wysokiej temperatury. Polecane są suszarki o mocy minimum 1600W. Moc suszarki jest jednak tylko jednym z elementów wpływających na efektywność i szybkość suszenia.

Funkcja jonizacji powietrza
Suszarki zaopatrzone w generator jonów ujemnych pomagają zachować włosom ich zdrowy wygląd, pomimo częstego modelowania.
Klasyczne suszarki w trakcie suszenia włosów emitują jony dodatnie, powodując otwieranie się łusek włosów: powierzchnia włosa staje się wtedy szorstka i matowa, fryzura elektryzuje się i „puszy”.
Jony ujemne neutralizują dodatni ładunek zbierający się zwykle na włosach, wygładzają ich łuski, likwidują „puszenie się”, zapobiegają elektryzowaniu się fryzury.

Elementy ceramiczne i turmalinowe
Suszarki wyposażone w elementy ceramiczne i turmalinowe zmniejszają możliwość uszkodzenia włosów w trakcie ich suszenia.
Elementy ceramiczne umożliwiają równomierne rozłożenie ciepła, powodując optymalny efekt końcowy, włosy nie są poddawane zmiennej temperaturze i nie niszczą się. Ceramiczne suszarki mają również działanie antybakteryjne.
Turmaliny to szereg rzadkich minerałów, stanowiących naturalne źródło jonów ujemnych.
Suszarki tego typu są kosztowne, warto w nie jednak zainwestować, jeśli bardzo często i intensywnie modelujecie swoje włosy.


Pozostałe cechy, które powinniście wziąć pod uwagę:

  • Długość przewodu zasilającego – im dłuższy, tym większe możliwości manewrowania
  • Poziom emitowanego hałasu
  • Składana rączka suszarki – funkcja szczególnie przydatna, jeśli często podróżujecie
  • Okres udzielanej przez producenta gwarancji

Przed dokonaniem zakupu potrzymaj przez chwilę wybraną suszarkę w ręce. Tylko w ten sposób ocenisz takie istotne cechy, jak:


  • Rozmiar i waga – szczególnie ważne, jeśli Twoje włosy wymagają długiego modelowania
  • Dopasowanie uchwytu do dłoni
  • Funkcjonalność rozmieszczenia przełączników na rączce suszarki – powinny być łatwo dostępne i lekko się przełączać
Jestem załamana, uciekł mi post w którym zrecenzowałam szampon Natura Siberica, a pracowałam nad nim 3 godziny :(

Jaka u Was pogoda?
U mnie nie ma czym oddychać, a po południu mają być burze -,-

Miłego dnia :)



13 komentarzy :

  1. oo jaka przydatna notka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. akurat wczoraj zamawiałam suszarkę :) chciałam kupić tańszą nieznanej mi firmy AEG, ale w końcu padło na sprawdzonego i chwalonego Philipsa.

    Od 2lat mam Philipsa i działa świetnie. Ale potrzebowałam 2sztuki na wyjazdy. Też kupiłam "dużą", jakoś nie mam zaufania do suszarek turystycznych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez nie mam, nigdy bym nie kupiła suszarki turystycznej. :)

      Usuń
  3. Dobra suszarka to podstawa! Zwlaszcza, jak się ma dlugie wlosy, tak jak np. ja ;) Post bardzo przydatny, na pewno niejedna osoba skorzysta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super post, bardzo przydatny :)

    U mnie też dzisiaj straszna duchota ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odpowiedzi
    1. No i to jest najlepsze wyjście, tyle, że nie każdy ma czas :)

      Usuń
  6. Szkoda , że post o szamponie przepadł :(
    Ja nie suszę włosów , mam w domu jakąś zwykłą suszarkę tak gdybym musiała szybko wyjsć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już pomału pracuję nad nim od nowa :) Teraz mam nauczkę, by robić kopie na komputerze.

      Usuń
  7. mam taką z jonizacją - brauna, ale używałam ją może z 4 razy, rzadko kiedy suszę włosy, ale potwierdzam, ładnie błyszczą po niej włosy ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja się długo nie zastanawiałam. Weszłam na stronę sklepu fryzjerskiego KALAMIS, wybrałam przedział cenowy i kupiłam taką: http://www.kalamis.pl/product-pol-6197-Suszarka-do-wlosow-Protect-1500W.html Jest bombowa.

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad ;)

Z każdego komentarza cieszę się jak dziecko! :)
Podoba Ci się mój blog? Zapraszam do obserwowania :)