,

czwartek, 21 czerwca 2012

Olejek rycynowy

Olej rycynowy pozyskiwany jest z nasion tropikalnego drzewa rycynowego (ricinus communis), ale ludzie w wielu krajach bardzo zaprzyjaźnili się z tą rośliną ze względu na jej właściwości.

Powszechnie znane jest jego działanie przeczyszczające. Jako ciekawostkę powiem wam, że tę cechę wykorzystywali bardzo skutecznie około 100 lat temu poszukiwacze diamentów na pustyni w Namibii. Pracownicy, którzy chcieli opuścić to miejsce, musieli wypić solidną porcję oleju rycynowego. Ewentualnie połknięte diamenty powracały dosyć szybko „na światło dzienne".
Oprócz właściwości przeczyszczających olejek rycynowy jest bardzo popularny zarówno w przemyśle kosmetycznym - jest składnikiem szminek, kremów i mydeł, ale jest także chętnie stosowany w skutecznych, domowych zabiegach upiększających i odżywiających skórę i włosy.

Wzmocnij swoje włosy

Aby zahamować wypadanie włosów, olejek rycynowy wlej na spodeczek, który postaw na 2-3 minuty na szklance z gorącą wodą. Kiedy się mocno ogrzeje opuszkami palców energicznie wmasuj w skórę głowy. Następnie załóż czepek foliowy i pozostaw na pół godziny. Następnie porządnie umyj. Stosuj przynajmniej raz w tygodniu, a jeśli twoje włosy są bardzo osłabione i wypadają garściami zabieg czyń częściej.

Możesz także zastosować inną kurację. Wymieszaj dokładnie 1 żółtko z 1 łyżką oleju rycynowego i 1 łyżką oliwy z oliwek, lekko podgrzej i nanieś na włosy. Następnie nałóż czepek, owiń głowę ręcznikiem i taką maseczkę trzymaj całą noc (ale wystarczy również godzinę). Rano, po umyciu włosów, dodaj do płukania sok z cytryny lub ocet jabłkowy. W przypadku, gdy nasze włosy mają tendencję do przetłuszczania, sok z cytryny możemy dodać także do 
maseczki.

Olejkiem rycynowym można również smarować zniszczone i rozdwojone końcówki włosów, brwi i rzęsy, a także paznokcie.

Jeżeli masz włosy pozbawione blasku zastosuj mieszankę: w 1 litrze wody rozpuść 100 ml soku jabłkowego, 100 ml octu jabłkowego i 10 g oleju rycynowego. Wszystko wymieszaj i nanieś na umyte i wilgotne włosy. Po kilkunastu minutach spłucz czystą wodą.

Rycynowa moc niejedno ma imię...

Olejek rycynowy doskonale odżywia nie tylko włosy. Jeżeli na stopach masz twardą skórę i masz uczucie "zmęczonych stóp" wówczas natrzyj je nim na noc i załóż stare skarpety. Rano obudzisz się z miękkimi i aksamitnym stopami.

Z ciekawostek powiem wam, że olejek rycynowy można wlewać do wanny, ponieważ ma tendencję prawie całkowitego rozpuszczania się w wodzie. Dzięki takim kąpielom twoja skóra będzie doskonale nawilżona.

www.w-spodnicy.pl 


Używacie tego znanego olejku? :)
Ja mam zamiar wcierać go w skórę głowy, w celu przyspieszenia porostu włosów :) Kiedyś moczyłam w nim paznokcie, ale jakoś szybko mi to przeszło. Jednak chyba do tego wrócę, bo krzyczą o pomoc :D


Parę dni temu kupiłam sobie cichobiegi :D Jak zwykle się chwalę :D





Życzę Wam miłego dnia! :)


25 komentarzy :

  1. Odpowiedzi
    1. Widzisz jakąś różnicę? :)

      Usuń
    2. Tak. Uzywam ponad tydzień, ale efekty są. Na razie rzęsy się wydłużyły

      Usuń
  2. Ooo, cichobiegi fajne ;)

    Bałabym się stosować sam rycynowy na włosy, ciężko go potem zmyć. Zazwyczaj dodaję kilka kropel do innego oleju albo maski.

    I ostatnio smaruje nim paznokcie, na wacik kilka kropelek i myziam tym wierzch paznokcia - w ogóle to nie przeszkadza, że paznokcie są tłuste ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)
      No ja właśnie też troszkę boję się zmywania, ale chyba jednak się przełamię. Może nie będzie tak źle :)

      Usuń
  3. A ja używam na skalp i polecam z całego serca ;)
    a ostatnio mialam na 2 godz na długość i cuuuuudo dosłownie, takich miękkich i błyszczących włosów jeszcze nie miałam
    i wcale ciężko się nie zmywa ;)

    Aleksandriiia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to przez Ciebie jednak się skuszę na tą rycynę! :*

      Usuń
    2. Skuś się skuś :) Myślę że warto, tym bardziej, że olej niedrogi, a ja po pierwszym zastaosowaniu się w nim zakochałam, a raczej we włosach jakie po nim są, cudoooo
      ja dwa razy nakładam szampon, robie tak po każdym olejowaniu i nie zauważylam rożnicy w spłukiwaniu, nie wiem jak to jest przy 1 myciu, ale nie wydaje mi się trudny do usunięcia
      ;*;*;*

      Aleksandriiia

      Usuń
    3. Akurat mam go w domu :) Troszkę się boję, bo używam bardzo delikatny szampon, ale zacznę używać na skalp. Nie wiem czy da jakieś efekty, bo włosy myję co ok. 3 dni :)
      :* :* :* :)

      Usuń
  4. używałam olejku na rzęsy... ale niestety zaczęły mi one po nim wypadać :( a na włosy się boję bo wszyscy mówią, że ciężko go zmyć :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo nie wiedziałam, że olej rycynowy ma tyle zastosowań. Muszę potestować, bo dotychczas używałam go jedynie na rzęsy :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. OOooo właśnie szykowałam się do posta o olejku rycynowym heh:) Twój bardzo fajny:) Ciesze się, że coraz więcej Nas- olejomaniaczek;) Pozdawiam:*

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne butki :)
    A olejek rycynowy lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. jeden z moich ulubionych olejków :) bardzo go lubię i po nim włosy mi się bardzo zregenerowały :) był czas, że go odstawiłam, bo włosy robiły sie przyklapane, ale teraz nakładam go od czasu do czasu i jest w porządku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. masz dzieci ???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Ten sposób sama stosowałam dawno temu, kiedy miałam bardzo osłabione włosy po urodzeniu dwojga dzieci w jednym roku."
      to mnie zmyliło ;p a ile masz LAT?

      Usuń
  10. Ja dodawałam zawsze do maski z jaj żółtek rycynę i bardzo się sprawdzało :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Używałam kiedyś na rzęsy i włosy :)
    Chyba znów go kupię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam już o olejku tym do rzęs. Widać jest do wszystkiego :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad ;)

Z każdego komentarza cieszę się jak dziecko! :)
Podoba Ci się mój blog? Zapraszam do obserwowania :)