,

piątek, 8 czerwca 2012

Moje włosy i ich pielęgnacja :)

Cześć Słoneczka!

Jaka u Was pogoda? U mnie 18 st. C, ale pochmurno, chyba będzie padać :(


Tak jak obiecałam, dziś przedstawię Wam moje włoski oraz ich pielęgnację.:)


Tak jak widać na pierwszym zdjęciu, od zawsze miałam kręcone włosy :) Jestem tu z rodzicami-też posiadają bujne czupryny :D

Pielęgnacją włosów zainteresowałam się około rok temu, sporo czytałam jak dbać o loki, jednak nie od razu zaczęłam stosować zasady Curly Girl.








Przed rozpoczęciem owej pielęgnacji wyglądały tak jak na obrazku z boku.
Nie dbałam o nie, stosowałam szampon z SLSem i byle jaką odżywkę naładowaną silikonami, przez co traciły na objętości. Nie były mocno zniszczone-nie używałam suszarki ani prostownicy, brakowało im nawilżenia.

Od 30 września 2011 roku zaczęłam stosować zasady CG. Pierwsze efekty widziałam po paru miesiącach.
Tak się prezentowały po dwóch:


















A teraz mniej-więcej tak  :






Oczywiście nie zawsze się tak pięknie prezentują :) Nieraz pojawia się puszek, nie są zdefiniowane (zazwyczaj, gdy nie nałożę żelu)



Moja obecna pielęgnacja wygląda tak:
Mycie: Odżywka Isana z Babassu / baza szamponowa z Eco Spa
Odżywka d/s: Garnier Fructis Nutri - Gładki / Alterra z granatem i aloesem /  Garnier z olejkiem awokado i masłem karite
Płukanka zakwaszająca: z kwasku cytrynowego, zamierzam niedługo kupić ocet ziołowy
Odżywka b/s: Joanna Naturia z lnem i rumiankiem, płukanka z siemienia lnianego
Stylizacja: Joanna żel mrożąc / żel lniany własnej roboty / żel aloesowy własnej roboty bądź nic z tego :)

Unikam:
- szamponów z SLSem (używam tylko raz na parę miesięcy w celu oczyszczenia)
- odżywek z silikonami, serów do końcówek, które są nimi naładowane (końcówki zabezpieczam odrobiną olejku )
-suszarki / prostownicy
- tarcia włosów ręcznikiem
- dotykania ich aż do całkowitego wyschnięcia
-czesania ich, czeszę je (grzebieniem z szeroko rozstawionymi zębami) jedynie, gdy mam na nich odżywkę bez spłukiwania,
-gumek z metalowymi elementami
Włosy myję co 2-3 dni.

Raz w tygodniu zazwyczaj w sobotę na cały dzień; do niedzieli nakładam oleje (orzech włoski, oliwa z oliwek, jojoba, masło shea bądź olej kokosowy ), po czym zmywam je delikatnym szamponem lub odżywką (w/w)
Często też przed nałożeniem oleju pryskam włosy własnoręcznymi mazidłami, np. mgiełką składającą się z aloesu, d-pantenolu czy keratyny.

Muszę przyznać, ze obecna pielęgnacja pomogła mi w walce z wiecznie rozdwojonymi końcówkami. Wcześniej musiałam je co miesiąc podcinać, jednak od zaczęcia owej pielęgnacji podcinałam je dopiero raz (parę dni temu) i to były dość pojedyncze włoski  (z 1/4 - 1/5 wszystkich) :)

Moje włosy nie są może jeszcze do końca nawilżone, ale ich obecny stan jest nie do porównania z czasu z przed pielęgnacji.
Oczywiście nie zawsze się mnie słuchają, nieraz są na prawdę niewyjściowe :)
Bardzo je lubię, choć nieraz potrafią popsuć mi humor na cały dzień :)


A Wy jak dbacie o włosy? :)

Miłego dnia Wam życzę :)


40 komentarzy :

  1. Masz cudowne włosy! Ja też takie chcę! A ja jak na razie używam tylko szamponu, odżywkę do spłukania wodą oraz odżywkę, którą używam na co dzień, można nałożyć na suche lub mokre włosy ^^

    Zapraszam --> http://modaponadwszystko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne włosy :)
    Ja niedługo robię UPDATE mojej pielęnacji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Toż to nie są loki tylko loczyska! :D Jestem pod wielkim wrażeniem ich zadbanego wyglądu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) ale jak wspomniałam, nie zawsze tak wyglądają :D Nie raz po prostu nie chcą się słuchać :)

      Usuń
  4. Masz piękne włosy!
    Ja zamierzam spróbować mycia odżywką, ale jakoś się boje, bo mam przetłuszczające się włosy.
    zastanawiam się tylko czy jak się myje włosy odżywką i używa silikonów (np. na końcówki) to czy ta odżywka to domyje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo :)
      Możesz spróbować :) Pamiętaj, że przy myciu odżywką musisz je troszkę jakiś czas masować.
      Zależy jakie odżywki stosujesz, tj. jakie zawierają silikony, niektóre same odparowują, niektóre są zmywalne wodą, jeszcze inne za pomocną delikatnych detergentów a jeszcze inne za pomocą szamponów z SLSem. :) Niedługo zrobię notkę o silikonach :)

      Usuń
    2. W takim razie czekam na notkę o silikonach.
      Ogólnie w odżywkach mam zazwyczaj silikon Dimethicone, ale w sprayach np. z Gliss kura pewnie są jeszcze inne, mocniejsze silikony

      Usuń
    3. Dimethicone jest rozpuszczalny za pomocą delikatnych detergentów :)Z tego co kojarzę, to spraye z Gliss Kura nie mają silikonów, do których trzeba użyć silnych środków. I sporo mają odparowujących, które z czasem same znikają. Dodatkowo te odżywki mają dużo fajnych, odżywczych olejków. Sama jakiś czas temu kupiłam Mamie Oil Nutritive - odżywkę w sprayu :)

      Usuń
    4. Ja mam ten z 7 olejkami

      Usuń
    5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    6. O tak tak, notka o silikonach! ;)

      Usuń
    7. Za parę dni się pojawi :)

      Usuń
  5. masz sliczne wlosy;))
    zazdroszcze

    zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz piękne włosy! :)

    ahh loki! ♥


    Pozdrawiam, Daria.

    OdpowiedzUsuń
  7. piękne włosy!! troszkę nie zazdroszczę pielęgnacji, bo zdecydowanie więcej czasu musisz na nią poświęcić, ale na Twoje włosy warto!! cudo

    pozdrawiam i zapraszam na pierwsze rozdanie na blogu http://www.madame-bijouxx.blogspot.com/2012/05/pierwsze-rozdanie-u-madamebijou.html do wygrania pozłacana bransoletka Kelly Melu :)
    MadameBijou

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawy blog ! :) Również obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  9. sliczne masz te wloski :) zapraszam do mnie i na moje rozdanie

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz śliczne włosy ^^
    też mam dosyć kręcone i nie wiem jak się z nimi uporać więc prostuje ale się niestety niszczą strasznie ;/
    obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pokochaj swoje kręcioły! Nawilżaj i pielęgnuj! I nie prostuj!!! To dla nich morderstwo! :)

      Usuń
  11. Wow, na castingu do Dirty Dancing zrobiłabyś furorę :DD

    OdpowiedzUsuń
  12. piękne masz lokiii ; D zazdroszczę . oddaj xD
    ZApraszam do mnie http://dagii-kosmetykiinietylko.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepraszam za być może głupie pytanie, ale jestem nowicjuszka i nie wiem co oznacza odżywka b/s i d/s ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. b/s - bez spłukiwania, d/s - do spłukiwania :)

      Usuń
  14. hej.moglabys zdradzic jak stylizujesz krok po kroku swoje wlosy po nalozeniu odzywki b/s i jak wyglada reanimacja na drugi dzien?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej. Pewnie :)
      Podczas, gdy mam nałożoną odżywkę d/s rozczesuję delikatnie włosy, następnie spłukuję, nakładam odżywkę b/s i jeszcze przez chwilę mam pochyloną głowę nad wanną i delikatnie odciskam nadmiar wody. Następnie odrzucam głowę do tyłu, by włosy poszły na plecy. Wtedy już w ogóle ich nie czeszę. W razie czego, ,,trzepię" głową raz do przodu, raz do tyłu i staram się ich w ogóle nie dotykać rękoma :)
      I tak sobie schną, chociaż ostatnio pawie cały czas je susze suszarką z dyfuzorem :)

      Na drugi dzień zazwyczaj ich nie reanimuje, najwyżej troszkę ręką je ,,pouklepuję" Gdy już naprawdę nie wyglądają korzystnie, to biorę pół na pół odżywki Joanna Naturia i wody, mieszam w ręce i pochylona do przodu wklepuję we włosy :)

      Usuń
  15. Wow, zmotywowałaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. cześć! w jaki sposób używasz żelu do stylizacji? Też na mokre po odżywce b/s? Bo ja mam zawsze po użyciu żelu efekt strąków, więc może coś źle robię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, na mokre po odżywce b/s. Może za dużo dajesz żelu?

      Usuń

Zostaw po sobie ślad ;)

Z każdego komentarza cieszę się jak dziecko! :)
Podoba Ci się mój blog? Zapraszam do obserwowania :)