,

wtorek, 19 czerwca 2012

Hydrolizat keratyny

Wśród włosomaniaczek to już chyba podstawowy półprodukt :)

A co mówi o niej producent?

Hydrolizat keratyny pozyskiwany metodą kontrolowanej hydrolizy wełny owczej.
Keratyna jest białkiem włóknistym naskórka i jego wytworów takich jak włosy i paznokcie.
Jest głównym budulcem łodygi włosa, odpowiedzialnym za właściwości fizykochemiczne włosów a także ich wygląd, kondycję i jakość. Najważniejsza strukturalna część łodygi włosa, - czyli kora - jest zbudowana ze skręconych włókienek keratyny związanych ze sobą poprzecznymi wiązaniami dwusiarczkowymi. Keratyna wchodzi również w skład zewnętrznej osłony włosa, której stan odpowiedzialny jest za połysk, gładkość i wrażliwość włosów na działanie różnych szkodliwych czynników zewnętrznych.
Hydrolizat keratyny posiada skład aminokwasów podobny do ludzkiego włosa i charakteryzuje się szczególnie wysoką zawartością siarkowych aminokwasów: cystyny i metioniny. Dzięki temu wykazuje wysokie powinowactwo do keratynowych struktur włosa i jest cenną substancją aktywną o działaniu kondycjonującym i regenerującym stosowaną w kosmetykach do pielęgnacji i upiększania włosów.
Przewaga hydrolizatu keratyny nad innymi związkami o podobnym działaniu polega na jego zdolności do wnikania w głąb i trwałego wiązania się z łańcuchami keratynowymi włosa, dzięki czemu poprawia się ich wygląd i właściwości: wytrzymałość mechaniczna, sztywność, podatność na skręcanie i układanie.
Hydrolizat keratyny wykazuje największe powinowactwo do włosów silnie uszkodzonych i osłabionych, podczas gdy zdrowe włosy wchłaniają tylko nieznaczne jego ilości.
Poprzez wbudowywanie się cząsteczek w uszkodzone miejsca osłonek włosów powstające pod wpływem niszczących czynników chemicznych (farbowanie, trwała ondulacja), fizycznych (słońce, wiatr) i mechanicznych (czesanie, szczotkowanie), hydrolizat keratyny uzupełnia niedobór naturalnych składników budujących strukturę włosa. Dzięki takiemu działaniu, włosy ulegają wyraźnemu wzmocnieniu i w sposób zauważalny zwiększa się ich objętość, przywraca połysk i zdrowy wygląd.
Obok zdolności wypełniania ubytków w strukturze włosów, hydrolizat keratyny wykazuje również właściwości nawilżające i regulujące wilgotność. Pozwala utrzymać właściwą zawartość wody wewnątrz włókien keratynowych oraz właściwy poziom nawilżenia skóry, przez co chroni włosy i skórę przed ich nadmiernym wysychaniem i zapewnia włosom odpowiednią sprężystość, elastyczność i miękkość.
Hydrolizat keratyny posiada również zdolność regeneracji struktury uszkodzonej płytki paznokciowej, powoduje jej utwardzenie i wzmocnienie oraz zapobiega łamaniu się i rozdwajaniu paznokci. (żółtych z przebarwieniami, zniszczonych i rozdwajających się, cienkich i skłonnych do pękania, łamliwych, z wysuszonym i pękającym naskórkiem

Właściwości kosmetyczne hydrolizatu keratyny:
*zwiększenie grubości i objętości włosów;
*wzrost elastyczności, nawilżenia i połysku włosów;
*zmniejszenie tendencji do rozszczepiania końcówek oraz lepsza rozczesywalność fryzury;
*wzrost wytrzymałości mechanicznej, sztywności oraz podatności na skręcanie i układanie włosów;
*zapewnienie włosom odpowiedniej sprężystości, elastyczności i miękkości;
*wzrost nawilżenia i elastyczności płytki paznokcia;
*wzmocnienie i utwardzenie płytki paznokciowej;
*zapobieganie łamaniu się i rozdwajaniu paznokci.

Substancje aktywne: aminokwasy: lizyna, histydyna, kwas asparaginowy, treonina, seryna,
kwas glutaminowy, prolina, glicyna, alanina, cystyna, walina - szczegóły patrz: Techniczna Specyfikacja Produktu.
Aplikacja: sera i odżywki do pielęgnacji i intensywnej regeneracji (typu "włos w płynie") włosów słabych, zniszczonych, przesuszonych i łamliwych, po trwałej ondulacji, farbowaniu i rozjaśnianiu; szampony; kremy do rąk i paznokci żółtych z przebarwieniami, zniszczonych i rozdwajających się, cienkich i skłonnych do pękania, łamliwych, z wysuszonym i pękającym naskórkiem.
Pochodzenie: naturalne - zwierzęce (owcza wełna)
Sugerowane stężenie: 3-5%
Ciężar właściwy: 1,07 g/ml
pH: 5,1
Stabilny pomiędzy: 4,0 - 6,5 pH
Rozpuszczalność: całkowicie rozpuszczalny w wodzie
Przechowywanie: w lodówce, w szczelnie zamkniętym opakowaniu.

Gdzie kupić:
ZSK Klik
mazidla Klik

Cena: ok. 4 zł / 10-15 ml

Moja opinia:
No niestety, mi jakiekolwiek proteiny nie służą. Mam po nich łamiące się włosy, widocznie nie potrzeba ich moim włosom, jednak raz na parę miesięcy staram się je aplikować. Parę lat temu bardzo mi pomogła na rozjaśnione włosy :) Na paznokcie nie próbowałam, chociaż słyszałam, ze mogą być po niej żółte. 

Posiadacie ją? :) Lubicie? :)

Czekam na listonosza z moją paczką z ZSK :D

Pozdrawiam Was :)


17 komentarzy :

  1. Ooo a ja mam rozjaśniane włosy, to może by mi pomogła na moje wysuszone kudełki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja o tym produkcie czy polprodukcie nie slyszalam - ale dobrze ze opisalas - przyda sie taka wiadomosc:)pa

    OdpowiedzUsuń
  3. również dodałam do obserwowanych ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Great post!
    http://kate-fashionschtick-kate.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ponoć keratyne się kocha albo nienawidzi hehe. Hm ja własnie się nad nią zastanawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś w tym jest :)
      Spróbuj, droga nie jest, a może akurat przypadnie do gustu :) Z tego co kojarzę, to tylko mi nie pasuje :D

      Usuń
  6. mam, ale jeszcze nie otworzyłam :D

    OdpowiedzUsuń
  7. nie słyszałam o takim produkcie, ale może kiedyś mi się to przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam i lubię :)
    I do paznokci też :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam :) prosze o informacje jak uzywac ten preparat? Bezposrednio na wlosy czy mieszamy z czyms ? Pozdrawiam
    Trafilam na Twoj blog szukajac ratunku na swoje wlosy i jestem pod wrażeniem i zaczelam olejowanie i zrobilam zel lniany:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak stosowac ten preparat? Pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepisowo dodajemy go jako 5% odżywki, na oko, to kropelka na porcję odżywki :) I najlepiej dawać co parę myć, bo jeśli będziemy częściej, to możemy przeproteinować włosy, przez co będą suche i łamliwe.

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad ;)

Z każdego komentarza cieszę się jak dziecko! :)
Podoba Ci się mój blog? Zapraszam do obserwowania :)