,

sobota, 9 czerwca 2012

Eco Spa Bazowa odżywka do włosów ekologiczna

Dziś chciałam Wam przedstawić bazową odżywkę do włosów z ecospa.pl Klik

Klika słów od producenta:


Baza stanowi prosty i szybki sposób formułowania unikalnych odżywek do włosów w warunkach domowych.

Baza odżywkowa jest mieszaniną naturalnych emulgatorów, olejów i wyciągów roślinnych. Posiada kremową konsystencję, a starannie dobrany zestaw składników sprawia, że nadaje się do każdego typu włosów. Odżywka rewitalizuje je i odbudowuje. Włosy po aplikacji są lśniące, zdrowe i łatwe do ułożenia.

Baza nie zawiera:
  • SLS, silnych detergentów i polietylenoglikoli (PEG), które działają na skórę drażniąco i alergizująco,
  • syntetycznych barwników i substancji zapachowych

ZASTOSOWANIE

Baza sama w sobie posiada doskonałe własności odżywcze, a dodatek innych substancji może jedynie je wzmocnić. Wśród pożądanych składników wymienia się olejki eteryczne, hydrolaty, wyciągi roślinne, witaminy (d-pantenol, niacynamid) i inne składniki aktywne. Dzięki nim ostateczny produkt nabierze dodatkowych wartościowych cech dostosowanych do włosów suchych, zniszczonych czy osłabionych.

Dodaj składniki, które najbardziej pasują do Twojego typu włosów:

Hydrolaty (5 – 20% finalnego produktu)
Hydrolaty cenione w pielęgnacji włosów i skóry głowy to hydrolat cedrowy, lawendowy, rozmarynowy, rumianku lekarskiego, szałwii lekarskiej.

Olejki eteryczne (1 – 1,25% finalnego produktu)
Olejki eteryczne dodaje się w zależności od rodzaju włosów.  Olejki cenione w pielęgnacji włosów to m.in. rozmarynowy, szałwiowy, lawendowy, cyprysowy, drzewa herbacianego, rumianku rzymskiego, tymiankowy.

Składniki aktywne i witaminy (do kilku %)
Składniki cenione w pielęgnacji włosów to sea silk (jedwab morski), fitokeratyna, pochodna miodu Honeyquat, betaina cukrowa, alantoina oraz d-pantenol i niacynamid.

WSKAZÓWKI TECHNICZNE
  • baza nie wymaga podgrzewania, wystarczy dodać składniki i delikatnie wymieszać
  • w pierwszej kolejności należy dodać składniki aktywne a nastepnie składniki które rozcieńczają bazę (woda, hydrolaty)
  • jeśli stężenie składników dodatkowych przekracza 5% gotowego produktu lub są one podatne na zanieczyszczenie mikrobiologiczne, termin ważności produktu ulega skróceniu



Skład:

Woda (Aqua)- po prostu, woda :)
Alkohol cetearylowy-  jest mieszaniną alkoholi tłuszczowych: alkoholu cetylowego i stearylowego, natłuszcza i nadaje miękkość
Betaina - Odżywia włosy, ułatwia rozczesywanie i zapobiega ich elektryzowaniu
Kokoglukozyd- Emulgator O/W, składnik umożliwiający powstanie emulsji
Masło karite (Shea)* - Bogate w witaminy E i F. Delikatna chroni przed pronieniowaniem UV
Oliwa z oliwek* - obfitej zawartości soli mineralnych: fosforu, potasu, magnezu, wapnia, żelaza, miedzi, oraz  witamin A i E, sprawia, że włosy odzyskują swój naturalny koloryt, miękkość oraz świetlistość
Olej słonecznikowy* -  zawiera dużo kwasów tłuszczowych, woski, fosfolipidy i witaminę E
Olej kokosowy*  - sprawia, że włosy są zdrowe i lśniące
Olej jojoba*  - jest bogaty w fitosterole, witaminę A, E i F; wykazuje bardzo wysoką zgodność ze skórą, dzięki temu z łatwością przenika przez naskórek i łuskę włosa, głęboko nawilżając i odżywiając
Sproszkowany sok z liści aloesu* - nawilża
Wyciąg z owoców pomarańczy - nawilża, zwiększa elastyczność 
Wyciąg z owoców grejpfurta - zawiera czysty koncentrat bioflawonoidów i witaminy C
Wyciąg z owoców pomarańczy bergamoty 
Wyciąg z owoców tangerynki 
Wyciąg z nasion grejpfruta 
Gliceryna - nawilża 
Guma ksantanowa - zagęszczacz
Fenoksyetanol - bakteriostatyk
Kwas cytrynowy - utrzymuje odpowiednie pH
Alkohol benzylowy - rozpuszczalnik
Kwas dehydrooctowy - konserwant

* Składniki pochodzące z upraw ekologicznych (min. 75% składników). Posiada certyfikat Soil Association.

Cena: 17,50 / 36,80 / 65,90 zł.
Pojemność: 200 / 500 / 100 ml

Moja opinia: 

Odżywka zachęciła mnie do kupna swoim składem. Tyle rodzai olei, wyciągów z owoców, brak silikonów i innych zbędnych składników.


Bardzo fajnie nawilża moje włoski, na początku myślałam, że mnie obciąża, ale taki efekt miałam tylko, gdy po niej nakładałam żel. Włosy mam po niej mięciutkie i błyszczące. Nie próbowałam dodawać do niej innych składników, bo jednak boję się obciążenia. Może kiedyś się skuszę.
Odżywka jest dość rzadka, wydajność średnia.
Właśnie przed chwilą wpadłam na pomysł, by zagęszczać porcję przed myciem gumą ksantanową :D


Używałyście? Zainteresowała Was? :)



I na koniec pioseneczka, która za mną ostatnio chodzi :D



                                                              Miłego dnia! :)


13 komentarzy :

  1. dosc ciekawa odzywka;))

    zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe :)

    a co do piosenki też ją uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawa ta odzywka - nie znalam:) pozdrawiam pappa

    OdpowiedzUsuń
  4. ojej...muszę się tym tematem zainteresować
    nigdy nie czytałam o czymś takim, a ostatnio więcej interesuje się kwestiami włosów
    dziękuję za ciekawy post :*

    uśmiechu Ci życze
    zapraszam na mojego bloga
    będzie mi miło jeśli dodasz mnie do obserwowanych :-)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  5. widziałam ją i chyba się na nią skuszę dodając do niej hydrolaty <3

    zapraszam na rozdanie ;*

    OdpowiedzUsuń
  6. nie używałam nigdy, ale skład faktycznie zachęca :) i cena też niewygórowana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak ) W porównaniu z innymi, tak bogatymi odżywkami, ta wychodzi dość tanio :)

      Usuń
  7. ciekawa propozycja,chyba się skuszę na tą odżywkę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja nie używałam ale mnie bardzo zainteresowała ze względu na skład ;)

    W wolnej chwili zapraszam do mnie na news ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. BARDZO CIEKAWY BLOG!! UWIELBIAM DION, A ZWŁASZCZE TE JEJ PIOSENKĘ!!!

    ZAPRASZAM SERDECZNIE!!!:*

    OdpowiedzUsuń
  10. jeszcze nie zamawiałam nic z ecospa ;)
    ale po tej recenzji odżywka znajduje się na mojej liście must-have ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie używałam ale może się skusze :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw po sobie ślad ;)

Z każdego komentarza cieszę się jak dziecko! :)
Podoba Ci się mój blog? Zapraszam do obserwowania :)